17 Eylül 2014 Çarşamba

İncirli Armut Tatlısı

Uzun zamandır ne mutfağa girebiliyorum ne buraya yazabiliyorum. Ama bugün "mutfak terapisi"ne ihtiyacım vardı. Hem de tatlı armutlarımı çürümekten kurtarmalıydım. Klasik "kek" (?) tarifimi armutlarıma uygulamak istedim. Unsuz, yağsız, şekersiz tatlımın tarifi geliyor:)


Malzemeler;


  • 2 orta boy armut
  • 1 yk yoğurt
  • 1 yumurta
  • 2 yk yulaf kepeği
  • 2 tk yulaf ezmesi
  • 2 küçük kuru incir
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilin

Yapılışı;

Önce 1 yumurtayı vanilinle beraber bir güzel çırpıyoruz. Ardından yoğurdumuzu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Çırpma işlemi yulaf kepeği ve kabartma tozunun eklenmesiyle devam ediyor.


Armudumuzun birini ince ince doğruyoruz, isterseniz rendeleyebilirsiniz de. Ben biraz dişe dokunur istediğim için küp küp doğradım. Aynı anda kuru incirleri de minik minik doğruyoruz. Benim kuru incirler fazla kuru olduğu için 5 dk kadar sıcak suda bekletip yumuşattım. Doğradığımız malzemeleri hamurumuza katıyoruz.


İyice karıştırdıktan sonra yağlı kağıtla kapladığımız kabımıza karışımı döküyoruz ve kalan 1 armudu ince ince dilimleyip diziyoruz. Üzerine de yulaf ezmesini serpiyoruz. Benim karışımın hamur kısmı az oldu, meyvesi baskın bir tatlı istedim. Siz eğer daha hamurlu bir tatlı istiyorsanız 1 kasık tam buğday unu ekleyebilir ya da yulaf kepeği miktarını artırabilirsiniz.




















170 derecede ısıttığımız fırına koyuyor ve yaklaşık 40 dk pişiriyoruz. Son 10 dksında çay koymayı unutmayın. Şekersiz, yağsız, unsuz tatlımız hazır. Afiyet olsun:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder